wtorek, 21 sierpnia 2012

Fotograficzne SOS

Dziś nie będzie nowej stylizacji ale kilka słów o tym, jak zrobić zdjęcia, obrobić je i wrzucić na bloga w bardzo niesprzyjających warunkach.
Jestem teraz w pokoju hotelowym w Berlinie i mam do dyspozycji jedynie iPhone'a i laptopa (na którym nie mam zainstalowanych żadnych programów graficznych poza Paintem). A chciałabym się pochwalić koszulką ze świetnym nadrukiem, upolowaną niedawno w second-handzie.

Najpierw oczywiście zrobiłam sobie telefonem kilkanaście zdjęć "z ręki". Najlepiej wyszły robione w lustrze i te postanowiłam zamieścić. Jest przy tym oczywiście trochę gimnastyki, ale trening czyni mistrza (ja się za takowego jeszcze nie uważam, dlatego fotki wyszły średnio). Następnie trzeba zdjęcia "uzdatnić" do zamieszczenia w sieci.

Oto, co znalazłam. Całkiem sympatyczna strona http://fotkarium.pl/ - aby korzystać, trzeba najpierw założyć konto.
Jest to darmowy program on-line do szybkiej obróbki zdjęć. Można obrócić, zmniejszyć, wykadrować, usunąć efekt czerwonych oczu, wybielić zęby i jeszcze kilka innych podstawowych funkcji. Ponadto klikając na zakładce "dodatki" można dodać winietę, ramkę (tu akurat niewielki wybór), wkleić obrazek clipart czy swój tekst. Zapisujemy i... gotowe. Można publikować.

Aby jeszcze trochę poeksperymentować ze zdjęciami, polecam stronę http://www.photofunia.com a tam przede wszystkim zakładki "photography" oraz "filters". Wybór jest naprawdę spory. Możemy nasze zdjęcie przerobić na vintage, dodać fajną ramkę a'la stare zdjęcie czy taśma filmowa, pobawić się efektami świetlnymi. Naprawdę polecam. Nie trzeba zakładać konta i każdorazowo się logować.

Poniżej efekty mojej pracy i rzeczona koszulka z sh:)



Uwielbiam tego typu nadruki na koszulkach. Fason niespecjalnie lubię, ale co tam. Print jest naprawdę fajny.
Poniżej jeszcze jedno zdjęcie robione "z palca":) albo raczej "z ręki". Tym razem tylko autoportret w lustrze.


Pozdrawiam!!! i do następnego razu:)

1 komentarz:

  1. dobry pomysł. ale ja jednak wolę standardowo dobry aparat i ew. photoshopa, aparat w każdą podróż obowiązkowo;))))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...